Życiorys dróżnika C.K. Kolei Państwowych - pomoc w odczytaniu
Re: Życiorys dróżnika C.K. Kolei Państwowych - pomoc w odczytaniu
Ale kim jest ta osoba, nie poznaliśmy jeszcze nazwiska dróżnika
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 lip 2018, 21:58
Re: Życiorys dróżnika C.K. Kolei Państwowych - pomoc w odczytaniu
Jest to życiorys Michała Mączki, ur. w 1855 r.
W dokumencie zatrudnienia są jeszcze informacje odnośnie służby wojskowej. Widnieje tam m.in. taki zapis: "Verabschiedet ohne Zertifikat für Zivilanstellung". Nie do końca wiem jak go przetłumaczyć.
Załączam całość.
W dokumencie zatrudnienia są jeszcze informacje odnośnie służby wojskowej. Widnieje tam m.in. taki zapis: "Verabschiedet ohne Zertifikat für Zivilanstellung". Nie do końca wiem jak go przetłumaczyć.
Załączam całość.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Życiorys dróżnika C.K. Kolei Państwowych - pomoc w odczytaniu
Zakończył służbę (pożegnany) bez zaświadczenia do zatrudnienia w cywilu.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 lip 2018, 21:58
Re: Życiorys dróżnika C.K. Kolei Państwowych - pomoc w odczytaniu
Czyli podsumowując:
Służba czynna od 12 marca 1877 r. do 1 grudnia 1878 r. w LIR 56 (Kolbuszowa), okręg uzupełnień Rzeszów. Służba czynna zakończona w stopniu kaprala. 10 lat w rezerwie. Przeniesiony do cywila 31 grudnia 1887 r.
Nie wiem czy dobrze to interpretuję.
Służba czynna od 12 marca 1877 r. do 1 grudnia 1878 r. w LIR 56 (Kolbuszowa), okręg uzupełnień Rzeszów. Służba czynna zakończona w stopniu kaprala. 10 lat w rezerwie. Przeniesiony do cywila 31 grudnia 1887 r.
Nie wiem czy dobrze to interpretuję.
Re: Życiorys dróżnika C.K. Kolei Państwowych - pomoc w odczytaniu
Uri jest szansa na jakąś pomocą w tym temacie? Ostatni wpis.
https://www.austro-wegry.eu/viewtopic.p ... 5421#p5421
Re: Życiorys dróżnika C.K. Kolei Państwowych - pomoc w odczytaniu
Odpowiedziałem
Uzupełniłem nieco transkrypcję na 1. stronie, żebyś miał komplet. Zlokalizowałeś może ten posterunek, na którym służył Twój przodek?
Uzupełniłem nieco transkrypcję na 1. stronie, żebyś miał komplet. Zlokalizowałeś może ten posterunek, na którym służył Twój przodek?
Sicher jest sicher, powiedział Mannlicher i zrobił szperklapę.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 lip 2018, 21:58
Re: Życiorys dróżnika C.K. Kolei Państwowych - pomoc w odczytaniu
Niestety nie wiem gdzie znajdował się wspomniany Wachhaus nr 32.
W tabeli zatrudnienia są wymienione też inne miejsca, np. nr 21 (Przeworsk), czy 41 (Rozwadów).
Nieoznaczone miejscowo są wartownie nr 29 i 32.
Macie pomysł gdzie szukać legendy do tych oznaczeń?
W tabeli zatrudnienia są wymienione też inne miejsca, np. nr 21 (Przeworsk), czy 41 (Rozwadów).
Nieoznaczone miejscowo są wartownie nr 29 i 32.
Macie pomysł gdzie szukać legendy do tych oznaczeń?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Życiorys dróżnika C.K. Kolei Państwowych - pomoc w odczytaniu
Podejrzewam, że są to posterunki dróżnicze w obrębie jednej linii kolejowej - nazwy pojawiające się w dokumencie sugerują trasę Przeworsk - Rozwadów. Przejrzyj skany map z CK okresu (np. spory zbiór jest w serwisie Mapster), na niektórych zaznaczono posterunki dróżnicze wraz z ich numeracją.
Re: Życiorys dróżnika C.K. Kolei Państwowych - pomoc w odczytaniu
Hallo Andrzej,
przejrzałem załącznik i zrozumiałem, że dróżnik rozpoczynał swoją pracę zawodową w Sanoku.
21.12.1892 jako Aushilfs-Strecken-Wächter czyli jako pomocnik przyuczał się do zawodu (strażnika kolei).
Od 01.01.1899 mianowany na samodzielnego pracoownika,
od 11.01.1899 przeniesiony do stróżowania na bocznicy kolejowej w Sanoku.
Dalej już wiadomo.
przejrzałem załącznik i zrozumiałem, że dróżnik rozpoczynał swoją pracę zawodową w Sanoku.
21.12.1892 jako Aushilfs-Strecken-Wächter czyli jako pomocnik przyuczał się do zawodu (strażnika kolei).
Od 01.01.1899 mianowany na samodzielnego pracoownika,
od 11.01.1899 przeniesiony do stróżowania na bocznicy kolejowej w Sanoku.
Dalej już wiadomo.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 lip 2018, 21:58
Re: Życiorys dróżnika C.K. Kolei Państwowych - pomoc w odczytaniu
Dzięki!tmach pisze: ↑26 mar 2020, 14:06Podejrzewam, że są to posterunki dróżnicze w obrębie jednej linii kolejowej - nazwy pojawiające się w dokumencie sugerują trasę Przeworsk - Rozwadów. Przejrzyj skany map z CK okresu (np. spory zbiór jest w serwisie Mapster), na niektórych zaznaczono posterunki dróżnicze wraz z ich numeracją.
Przejrzałem mapy na mapsterze. Niestety nie znalazłem map z oznaczonymi posterunkami
Dzięki!Stani pisze: ↑26 mar 2020, 20:50Hallo Andrzej,
przejrzałem załącznik i zrozumiałem, że dróżnik rozpoczynał swoją pracę zawodową w Sanoku.
21.12.1892 jako Aushilfs-Strecken-Wächter czyli jako pomocnik przyuczał się do zawodu (strażnika kolei).
Od 01.01.1899 mianowany na samodzielnego pracoownika,
od 11.01.1899 przeniesiony do stróżowania na bocznicy kolejowej w Sanoku.
Dalej już wiadomo.
Hmm, chyba od 15.01.1899 pracował w Sanoku. Wcześniej jako pomocnik strażnika pracował na posterunku nr 32 (od 21.12.1892). Od 01.01.1895 jako samodzielny strażnik, również na posterunku 32.
Tylko gdzie był ten WH No.32
Skoro Przeworsk miał numer 21, a Rozwadów 41 to 32 był mniej więcej w połowie trasy, chyba że numeracja posterunków nie miała związku z ich lokalizacją.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość